29.09.2017
Поділитися: 4
  • Facebook
  • Telegram
89025

Принципові відмінності ментальної арифметики від методики Зайцева

На сьогодні існує безліч педагогічних методик. Батьки, для яких інтелектуальний розвиток власних дітей не є порожнім звуком, губляться перед різноманітністю систем і технологій навчання. Велика кількість пропозицій - це непогано, є імовірність зробити оптимальний вибір. Але з іншого боку, спочатку потрібно зрозуміти, як працює та чи інша методика. Система Нікітіних, методика Зайцева або Монтессорі - як у цьому всьому розібратися?

Педагогічних технік дійсно дуже багато, але неспеціалісту вивчати досконально кожну немає необхідності. Основні поняття про найбільш популярні системи навчання і їх порівняння з ментальною арифметикою ми даємо в наших статтях. Сьогодні мова піде про методику навчання Зайцева і її відмінність від нашої системи.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

Хто такий Микола Зайцев?

Батьки Миколи Олександровича Зайцева працювали в сільській школі. Закінчивши навчання в школі, Микола пропрацював 2 роки на заводі, після чого пішов стопами своїх батьків. У 1958 році він вступає до педагогічного інституту на філологічний факультет. На п'ятому курсі його відряджають проходити практику в Індонезію, де він працює перекладачем.

Методика розвитку дітей раннього віку Миколи Зайцева посідає особливе місце в педагогіці. Російський учитель і вихователь одним із перших почав практикувати раннє навчання дітей рахунку, читання, музики, іноземних мов (зокрема англійської) та інших пізнавальних дисциплін.

Відомий педагог Микола Зайцев створив власну навчальну систему для дітей 3-5 років, за якою діти навчаються читати і розв’язувати математичні задачі. Дійсно, завдяки цій системі безліч малюків опанувало й засвоїло нові для себе навички абсолютно без примусу і звичного для школи зубріння.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

Загальні принципи методики Зайцева

  • Від загального до конкретного і від часткового до загального.
  • Від конкретно-образного через наочно-дієве до словесно-логічного.
  • Забезпечення наочності (не тільки від слова «дивитися») з використанням різних каналів сприйняття.
  • Системне подання матеріалу.
  • Алгоритмізація навчальних дій.
  • Облік фізіології сприйняття навчальної інформації.
  • Охорона здоров'я учнів.

Кубики Зайцева, методика навчання читання

Методика навчання читання Зайцева відома по всьому світу. Зайцев увів таке поняття, як «склад», який являє собою пару «голосний + приголосний», а також «приголосний з твердим знаком + приголосний із м'яким знаком», плюс одна окрема літера. Багато батьків знають про кубики Зайцева, на які нанесені склади.

В основу системи Зайцева закладено принцип - від простого до складного. І цей принцип узятий із самого життя, адже малюк, коли починає говорити, не говорить цілі слова, а вимовляє окремі звуки або склади. Це і означає - йти від простого до складного.

Під час навчання діти працюють з окремими складами, вони співають їх або в такт ритмічно плескають у долоні. Усі кубики «звучать» по-різному, завдяки чому діти швидко розуміють різницю і відмінності між голосними і приголосними звуками, дзвінкими і м'якими приголосними. Н. Зайцев вивів 46 ознак, за якими його кубики різняться між собою. Наприклад, для дерев'яних кубиків характерний звук постукування, а для «золотих» - дзвінкий.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

Математика Зайцева

Спочатку діти навчаються рахувати від 0 до 100. У цьому малюкам допомагає різнобарвна стрічка, на якій кружечками, квадратиками або спеціальною матрицею нанесені числа. Матриця наочно демонструє число відносно 100. Наприклад, 65 - це 65 зафарбованих карток, а ще залишилися 35 незафарбованих карток.

Наступний щабель після опанування азів є складнішим. Діти навчаються складати числа, віднімати, оперувати тризначними числами. Для цього використовують кубики під час читання, а також спеціальні таблиці, ігрові набори.

Переваги методики:

  • можуть навчатися діти молодших вікових груп 3-5 років;
  • ігрова форма навчання цікава маленьким дітям;
  • перші результати з'являються вже за кілька занять.

Недоліки методики:

  • відсутній розвиток творчих здібностей;
  • можуть виникнути складнощі з виокремленням певного звуку зі слова, що впливає на процес його написання;
  • методика більше підходить дітям, у яких права півкуля мозку розвинена краще.

Відмінності ментальної арифметики від методики Зайцева

Ментальна арифметика і система Зайцева ніяк не пов'язані між собою і являють різні методики навчання. Зі спільних підходів можна зазначити такі: застосування ігрових методик, відсутність тиску на учнів, творчий підхід.

Із вищесказаного можна зробити такі висновки: за системою Зайцева навчаються маленькі діти. Малюкам простіше засвоювати математичні ази і читання за допомогою різнокольорових наочних засобів: кубиків, стрічок, таблиць. Ментальна арифметика є універсальною методикою для прокачування головного мозку і розвитку розумових здібностей. Швидкий рахунок - це тільки приємний «побічний ефект» від повноцінного використання потенціалу головного мозку.

Ментальна арифметика як методика прокачування мозку

Заняття в нашому центрі передбачають комплексний усебічний розвиток дітей, підвищення їх інтелектуальних здібностей. Завдання ментальної арифметики полягає не в навчанні дитини швидкого рахунку. Її мета - навчити дитину максимально використовувати безмежні можливості свого головного мозку.

На перших заняттях наші учні працюють з абакус - спеціальними давньокитайськими рахівницями. Кольорові кісточки на рахівницях відповідають окремим цифрам. Арифметичні дії виконуються шляхом пересування кісточок. Під час цього процесу учні використовують зорову пам'ять, моторну, смислову, завдяки чому навички засвоюються досить швидко. За кілька практичних занять діти вже не використовують абакус, а виконують математичні дії усно, швидкість цих розрахунків дивовижна - у захваті як педагоги, так і батьки.

Принципові розбіжності між ментальною арифметикою та методикою Зайцева

Очікувані результати від навчання ментальної арифметики

  • Швидкість засвоєння нової інформації і швидкість рахунку значно підвищується.
  • Відбувається синхронізація роботи обох півкуль мозку.
  • Зміцнюється пам'ять, поліпшується концентрація уваги.
  • Підвищується ефективність навчання з різних дисциплін.
  • З'являється впевненість у своїх силах і підвищується самооцінка.

Ментальна арифметика в Smartum

В «Академії розвитку інтелекту SMARTUM» дотримуються певного правила: група для малюків - до 8 осіб, для тих, хто старший - не більше ніж 10 осіб. Дуже важливо, щоб тренер міг приділити увагу кожній дитині і допоміг відпрацювати кожен елемент навчання до автоматизму. Саме тому вважається, що ментальна арифметика допомагає виробити посидючість і наполегливість, адже результат буде обов'язково, але тільки в тому випадку, якщо дитина регулярно тренується і виконує домашні завдання.

Саме на першому етапі навчання буде дуже важливою підтримка батьків і залучення їх у цей процес. Це не забере багато часу (наприклад, виконання домашнього завдання в SMARTUM - це 15-20 хвилин на день), але таким чином ви зможете продемонструвати дитині значимість того, чим вона займається. Ви і самі не помітите, як дитина почне займатися сама, і ваше залучення до процесу навчання вже не буде таким необхідним.

У SMARTUM завжди готові відповісти на ваші додаткові запитання щодо методики, онлайн-платформи, графіка занять, а також провести безкоштовне пробне заняття, на якому ви зможете побачити сам процес навчання.

Видатний учений Микола Зайцев зробив неоціненний внесок у розвиток педагогіки. За допомогою його розробок діти швидко навчаються читання й рахунку, але цього мало для реалізації розумового потенціалу дітей. Запишіть дитину в наш центр на заняття з ментальної арифметики, щоб повністю розкрити безмежні можливості мозку ваших дітей.